Takuu- ja toimitusehdot

Takuu- ja toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot

Hinnat
  • Hinnoittelemme tuotteemme valmiiksi kilpailukykyisiksi. Niinpä alle 2000 euron tilauksista emme tee tarjouksia, vaan toimitamme tuotteet sivujemme hinnoilla. Yli 2000 euron tilauksille on mahdollista pyytää tarjousta. Suuria alennuksia emme kuitenkaan pysty antamaan.
Hintojen muutokset
  • Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. (Oikeustoimilaki 32§)
Tilaus
  • Tilauksen voi tehdä joko suoraan mailitse tai käyttäen sivuilta löytyvää ostoskoria!
  • Tilaajan tulee olla 18 -vuotta täyttänyt. Alaikäisen tilaajan tulee pyydettäessä osoittaa holhoojan allekirjoittama valtakirja tilauksen tekemiseen.
Toimitus
  • Toimitus tapahtuu joko Matkahuollon, Postin tai Schenkerin kautta, ennakkoon maksettuna verkkopankkiin tai luottokortilla Paytrailin maksupalvelun kautta. Huomaa, että suurien pakettien kuljetus on usein huomattavasti edullisempaa Matkahuollolla.
  • Postilla ja Matkahuollolla toimitetuista tilauksista saat ilmoituksen lähetyksestä, josta ilmenee myös Postin seurantakoodi.
  • Halutessa tuotteet voi noutaa myös noutopisteeltä Vantaalta. Myymälästämme ilmoitetaan kun tilaus on noudettavissa. Maksun voi suorittaa noudon yhteydessä käteisellä, jos et ole maksanut tilausta ennakkoon. Muistathan ottaa henkilöllisyystodistuksen mukaan noutaessasi ennakkoon maksettua tilausta noutopisteeltämme. Mikäli et itse pääse tilaustasi hakemaan, annathan mukaan valtakirjan tilausnumerollasi, allekirjoituksellasi ja noutajan tiedoilla. 
Toimitusaika
  • Pyrimme toimittamaan tilatut tuotteet 1-4 työpäivän kuluessa. Tuotteen varastosaldon tuotetietojen yhteydestä.
  • Pyrimme ilmoittamaan mikäli tilauksen käsittelyaika on luvattua pitempi mailitse tai puhelimitse. Yhteyden pidon takaamiseksi asiakas on velvollinen ilmoittamaan yhteystietonsa, josta on helposti tavoitettavissa.

Takuuehdot

  1. Yleisesti tuotteillamme on vähintään 1 vuoden takuu. Tuotekohtaisen takuun näet tuotekuvauksesta ja ostokuitista.
  2. Takuu alkaa aina ostopäivästä (Matkahuollon tai Postin kautta toimitettavat tuotteet) tai kun tuote noudetaan meiltä tai tuote kuljetetaan asiakkaalle. Pääsääntöisesti vaihdamme viallisen tuotteen samanlaiseen tai korvaavaan vastaavilla ominaisuuksilla varustettuun tuotteeseen.
  3. Vaihdetun tuotteen takuu ei ala alusta, vaan jatkuu alkuperäisen ostopäivän mukaisesti.
  4. Takuu ei korvaa kulumisesta, ohjelmisto-, asiakkaan omasta asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja.
  5. Takuutuotteen tulee aina olla alkuperäisessä kunnossa. Kaikki asiakkaan suorittamat tuotteeseen kohdistuvat modifikaatiot eväävät takuun kyseiseltä tuotteelta (esim. jäähdytyselementti poistettu/vaihdettu, sarjanumero- tai muu tunnistetarra puuttuu kokonaan tai osittain).
  6. Takuupalautuksissa ota yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen myynti@kotitietokone.fi ja saat paluuviestissä tarkemmat palautusohjeet. Tarkastamme aina ensin tuotteen kerrotun vian osalta. Palautuksiin on liitettävä yhteystiedot, vikaseloste ja kopio kuitista. Palautukset on pakattava huolella!
  7. HUOM! Aiheettomasta takuupalautuksesta veloitamme 30 € käsittelykulut, sekä Matkahuollon tai Postin perimät toimituskulut. Myös mahdolliset huoltoliikkeen kulut veloitetaan, mikäli tuotteella on oma valtuutettu takuuhuolto.

Peruuttamis- ja palautusehdot

  1. Verkkokaupasta ostetuilla tuotteillamme on 14 päivän peruuttamis- ja vaihto-oikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Peruuttamissoikeutta laskettaessa mukaan luetaan viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien vastaanottopäivä. Määräajan noudattamiseksi riittää, että ilmoitus peruuttamisesta on tehty määräajassa.
  2. Peruuttamisesta voi ilmoittaa sähköpostitse myynti@kotitietokone.fi. . Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman yksiselitteistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että peruuttamisilmoitus on tehty. Peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa syytä.
  3. Asiakkaan velvollisuus on näyttää tuotteiden vastaanottopäivä, esimerkiksi postin tai Matkahuollon kuitin avulla.
  4. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Kotitietokone.fi voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Kotitietokone.fi voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluvat tuotteet.
  5. Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Palautustilanteessa ota yhteyttä sähköpostilla myynti@kotitietokone.fi. Palautuspyynnöt hyväksytään tapauskohtaisesti.
  6. Tuotteiden palauttaminen on ensisijaisesti asiakkaalle maksutonta . Tuotteet on palautettava Kotitietokone.fi Itellan asiakaspalautuksella hyvin pakattuna annettujen ohjeiden mukaisesti tai tuomalla tuote suoraan noutopisteeseen Vantaalle. Kotitietokone.fi pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta palautuskulut, mikäli tuote on selvästi käyttöönotettu tai palautus on muuten aiheeton. Tuotteet on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä . Määräaikaa on noudatettu, jos asiakas lähettää tuotteet takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
  7. Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Tuotepakkaus on avattava siististi, alkuperäiset pakkaus- ja suojamateriaalit säilyttäen. Mahdollisista kuljetusvaurioista on tehtävä välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja Kotitietokone.fi.
  8. On mahdollista, että tilattua tuotetta ei pystytä toimittamaan ollenkaan, joten asiakaspalvelumme kartoittaa mahdollista korvaavaa tilalle sekä on erikseen yhteydessä tilaukseenne liittyen. Jos korvaavaa tuotetta ei kuitenkaan löydy, niin joudumme ikävä kyllä peruuttamaan tilauksenne.
  9. Jos asiakas peruuttaa sopimuksen, Kotitietokone.fi palauttaa asiakkaalle kaikki asiakkaalta saamansa suoritukset, pois lukien lisämaksulliset toimituskulut tai muut jo suoritetut palvelut, viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua Kotitietokone.fi saatua peruuttamisilmoituksen. Kotitietokone.fi suorittaa palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Kotitietokone.fi voi kuitenkin pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Kotitietokone.fi on saanut tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin.
  10. Peruutettavaan sopimukseen liittyvät liitännäissopimukset peruuntuvat kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.

Maksamisen turvallisuus ja henkilötietojen käsittely

  • Toivomme kirjautumista järjestelmäämme ennen tilauksen tekemistä. Asiakkaasta tallennetaan seuraavat tiedot asiakasrekisteriin: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, käyttäjätunnus, salasana, sekä asiakkaan IP -osoite.
  • Emme käytä asiakkaan antamia yhteystietoja suoramarkkinointiin ilman asiakkaan antamaa hyväksyntää.
  • Emmekä luovuta asiakkaidemme tietoja kolmannelle osapuolelle ilman viranomaisen määräystä.
  • Verkko ja luottokorttimaksut hoituvat keskitetysti Klarna maksupalvelun kautta. Tuettuina ovat kaikki yleisimmät verkkopankkimaksut sekä luottokorteista Visa ja Mastercard.
  • Verkko ja luottokorttimaksuista järjestelmämme ei kerää tili tai luottokorttitietoja.

     

Maksuehdot

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Payment Service Provider
 
Paytrail Plc acts as a collecting payment service provider and is an authorized Payment Institution. Paytrail Plc will be shown as the recipient on your bank or credit card statement. Paytrail Plc will forward the payment to the merchant. For reclamations, please contact the website the payment was made to.
 
Paytrail Plc
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Business ID 2122839-7
 
Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/information-om-betalning